fredag 13. januar 2012

FACE THE FEAR

Hver enkelt menneske er redd for noe. Det kan være mørket, slanger og krypdyr, eller rett og slett klovner. Ja, klover.. Husker dere Pennywise? I så fall skjønner dere hva jeg mener. Det finnes også flere typer redsel. Det kan være noe du frykter, som f.eks. edderkopper, eller det kan være noe du er redd for skal skje. Kanskje du er redd for at du glemmer å skru av komfyren og huset brenner opp.. De fleste er redd for mørket, og jeg kan innrømme at det er jeg og. Noen av dere så sikkert på Total Blackout på TV Norge? Der ble deltakere redd da de tok i en harmløs bamse, men siden det foregikk i mørket, endrer tankene seg og man tror det er noe fryktelig ille. Selvfølgelig var det morsomt å se på, men som deltaker tror jeg det var veldig ubehagelig og ikke minst skummelt.



Min historie: Som sagt er jeg redd for mørket, men jeg tror det har mye å si pga hendelser i barndommen. Jeg husker pappa og jeg var på tivoli, og han tok meg med i et spøkelseshus. Det var totalt frivillig, og jeg var veldig eplekjekk. Jeg satt på pappa sine skuldre, og var kanskje i en alder av 5-6 år. I det vi gikk inn fikk jeg en svært dårlig "feeling", og en liten tur i det spøkelseshuset ble til et mareritt for meg. Det var ingenting der inne, vi så ingenting, fikk vann sprøyta på oss og gulvet beveget seg. Da jeg endelig så lyset, ble jeg fort skuffet. Vi hadde bare kommet til andre etage og vi var nødt til å gå inn igjen. Jeg tryglet om å ikke gå inn igjen, og forventet å bli reddet av en brannbil. Det var helt grusomt, og minnet sitter så sterkt enda! To sum up, spøkelseshus er ikke helt min greie og jeg frykter det værste. Skal mye til for at noen får meg inn der.

Er det noe du er redd for?

1 kommentar:

  1. Jeg har aldri vært i et spøkelseshus før.. og det høres skummelt ut men jeg har lyst å dra å se hvordan det er. ;P

    SvarSlett